A motor teljes nagyjavításon esett át
Minden teljes nagyjavításon áteső belső égésű motor rosszabb, mint egy új motor. Valamennyi méret pontossága és mind a forgattyús tengely, mind a hengerek felületeinek kezelése elmarad a gyártáskori állapottól.
Minden teljes nagyjavításon áteső belső égésű motor rosszabb, mint egy új motor. Valamennyi méret pontossága és mind a forgattyús tengely, mind a hengerek felületeinek kezelése elmarad a gyártáskori állapottól. Ezért az ilyen belső égésű motorokat szigorúbb körülmények között kell bejáratni. Az első 3-4 ezer km-en nem szabad megterhelni őket. Jellemzően a teljes nagyjavításon átesett motorok bejáratási ideje az első 2-3 ezer km megtételéig tart, míg az alkatrészek 10-15 ezer km megtétele után érik el a végleges beállításukat. Elterjedt, de teljesen rossz elképzelés, hogy a motor bejáratása idején elegendő a legolcsóbb, vagyis rossz minőségű motorolajat használni. Éppen hogy a bejáratási időszakban működnek a legterheltebb üzemben az alkatrészek, mert a felületeik ekkor még csak a megmunkálás után mindig maradó egyenetlenségeknél érintkeznek.
Javaslatok
A motorhoz való XADO Revitalizant®-tal elhagyható a motor teljes nagyjavítása utáni bejáratás és az alkatrészek tökéletesen beállíthatók a teljes élettartamra a gyártó által ajánlott olaj használatával. A motorhoz való XADO Revitalizant® lehetővé teszi a visszaszerelt alkatrészek tökéletes beállítását. Ezzel egyidejűleg a bejáratási teherbírás legalább kétszeresére növekszik és a „bejáratást” követő olajcsere is elhagyható, mivel a bejáratási időszak elejétől az olajban elkerülhetetlenül felgyülemlő fémforgács segítségével kerámiaréteg képződik a súrlódó felületeken és rövid idő alatt optimális tágulási hézagok alakulnak ki. A motor XADO Revitalizant®-tal való kezelése különösen hatékony részleges alkatrészcsere (dugattyúk, dugattyúgyűrűk és perselyek) esetén, ha nem fúrják fel a hengereket és nem köszörülik meg a forgattyúcsapokat. Ilyen esetekben a motor kezelése XADO Revitalizant®-tal lehetővé teszi a hengerek és forgattyúcsapok elkopott működő felületeinek helyreállítását és az újonnan beszerelt alkatrészek tökéletes hozzáillesztését azokhoz az alkatrészekhez, melyeket a javítás során nem cseréltek ki.
Megjegyzés
- Ajánlott kiegészítésként hengerekhez való XADO Revitalizant®-ot is alkalmazni a működő felületek helyreállításához, részleges alkatrészcsere (dugattyúk, dugattyúgyűrűk és perselyek) esetén, ha nem fúrják fel a hengereket és nem köszörülik meg a forgattyúcsapokat. A motor összeszerelésekor vékony réteg Revitalizant®-ot kell felvinni a hengerek részlegesen elhasználódott működő felületeire a dugattyúk beszerelése előtt. Ez arra szolgál, hogy a lehető legrövidebb idő alatt helyreállítsa a hengerek részlegesen elhasználódott működő felületeit.
- Benzinmotorhoz való XADO Revitalizálóval vagy Revitalizant®-os XADO АМС Maximummal ajánlatos közvetlenül a javított motor használatának megkezdése után teljesen lekezelni minden benzinmotort, ha nincsenek szerelési hibák.
- Dízelmotorhoz való XADO Revitalizálóval vagy XADO АМС Maximummal ajánlatos közvetlenül a javított motor használatának megkezdése után teljesen lekezelni minden dízelmotort, ha nincsenek szerelési hibák.