Az ablakok nehézkes emelkedésének különféle okai lehetnek. Az ablakemelő szerkezet elektromos meghajtásának vagy mechanikus alkatrészeinek meghibásodása.
Okok / Javaslatok...
Külső és belső hiba
Az abroncsok helyes tartósítása könnyű használatot és hosszú élettartamot biztosít. Az abroncsokat száraz, szellőztetett helyen kell tárolni. Ne érje őket közvetlen napfény, különben felrepedezik és elveszíti a rugalmasságát. Az abroncsok eltárolása előtt takarítsa le róluk a port és a sarat, majd vigyen fel kenőanyag védőréteget az abroncsok külső felületeire. Ezután elteheti műanyag zsákba az abroncsot és az megfelelően lesz tartósítva....
A jármű ajtópántjainak nyikorgását valószínűleg a kenőanyag hiánya vagy kiszáradása okozza az ajtó pántjaiban vagy kötéseiben.
A nyikorgás megszüntetéséhez csupán meg kell kennie a pántokat (kötéseket). Ezt a legegyszerűbben kenőspray alkalmazásával teheti meg. Felületaktív tulajdonságai miatt a spray képes beszivárogni a pántok tengelycsapjaihoz....
A nyári időszakban hosszú utak során rovarmaradványok jelennek meg az autó karosszériájának elülső részén, amelyeket nagyon nehéz eltávolítani hétköznapi, kézi vagy érintésmentes mosásnál használt tisztítószerekkel.
Fontos hogy a rovarmaradványokat azonnal el kell távolítani az út után, különben a fényezés súlyosan károsodik. A rovarok savakat tartalmaznak, amelyek k...
Egyszer minden abroncs elöregedik. Az öregedés az abroncs felületén megjelenő repedésekről ismerhető fel, közben pedig megfigyelhető a védőgumi megkeményedése. A gumi keményedése megváltoztatja az abroncs tapadását.
A repedések előfordulásának okai: rossz minőségű gumi, az abroncs helytelen tárolása, kipufogógázok hatása, ózon és napsugárzás, rendszeres túlmelegedés...
Ha a jármű szélvédői lejegesedtek, ne mossa le forró vízzel (a szélvédők elrepedhetnek a hőmérséklet-különbség miatt). Ezen kívül az üveghez hozzáfagyott ablaktörlőket sem ajánlatos bekapcsolni, hogy elszakadjanak.
Az ablaktörlőket és csuklóikat speciális fagymentesítő folyadékok alkalmazásával kell megszabadítani a jégtől. Ezek az alkoholos oldatok feloldják a jeget a lef...
Fékpor, sár és a téli só – ezek a tényezők akadályozzák meg, hogy az ötvözet felnik és az autók általánosan megtartsák új, egyedi kinézetüket. Ezért szükséges alaposan gondozni az autó karosszériáját (legalább kéthetente egyszer), és rendszeresen megtisztítani a króm dísztárcsákat. Nem titok, hogy a jelenleg gyártott dísztárcsa tisztítószerek agresszív komponenseket tartalmaznak, amelyek ahelyett, hogy leegyszerűsítenék a tisztítási folyamatot, rövid idő alatt visszafordíthatatlan korróziót okoznak a dísztárcsák felületén. Az ilyenfajta korróziót szinte lehete...
A nyári felmelegedésnek, a nedvesség beszivárgásának és a hideg hőmérsékletek folytonos hatásának eredményeképpen az ajtók gumitömítései kiszáradnak, megtöredeznek, elveszítik a rugalmasságukat és nem tudják ellátni a fő funkciójukat, vagyis az ajtók és a csomagtartó hézagainak tömítését. A jármű haladása közben zaj keletkezik az ajtóknál és akár még nedvesség is összegyűlhet az utastér padlóján vagy a csomagtartó alján. A gumitömítések meghibásodásának elkerülése érdekében egész évben kezelni kell őket. A tömítések speciális termékekkel történő kezelése lehető...
Néha, esőben vagy hideg időben a szélvédők bepárásodhatnak. Ezt a jármű belseje és a külső tér közötti hőmérséklet-különbség okozza. A szélvédő párásodása jelentős mértékben csökkenti a kilátást és akár autóbalesetet is okozhat. Ideiglenesen megoldható a probléma a hőmérséklet-szabályozó bekapcsolásával vagy közvetlen hideg légáramlat irányításával a szélvédőre. A párásodás másik jellemző oka a jármű pollenszűrőjének elszennyeződése....
A jármű beragadó ajtózárainak legjellemzőbb oka, hogy a gyors hőmérsékleti változások miatt az évszakok között a vízrészecskék megfagynak.
Javaslatok...
Az aszfaltburkolatról a jármű karosszériájának felületeire kerülő szurokfoltok súlyosan károsíthatják a karosszéria fényezését. Nyáron az aszfaltban lévő olajrészecskék behatolnak a zománc- és lakkrétegekbe, ha érintkeznek a fényezéssel. Különösen károsak a metál- és gyöngyház-fényezésekre és a négyrétegű egyszínű festésre, mert az aszfalt sokkal gyorsabban behatol a lakkrétegbe. A szurok fokozatosan megszilárdul, és míg a friss szurokfoltokat könnyen el lehet távolítani nedvességgel, addig a megszilárdult kemény aszfalttal sokkal nehezebb elbánni, mert...