Ikarus-256 motor és üzemanyagrendszer kezelése
Ikarus-256 motor és üzemanyagrendszer kezelése.
Régóta vártuk a lehetőséget, hogy kipróbáljuk a XADO-t egy igazán sokat használt buszban úgy, hogy a kezelést követően folyamatos kapcsolatban maradunk a sofőrrel az eredmény kiértékeléséhez.
Típus: Ikarus-256...
Ikarus-256 motor és üzemanyagrendszer kezelése.
Régóta vártuk a lehetőséget, hogy kipróbáljuk a XADO-t egy igazán sokat használt buszban úgy, hogy a kezelést követően folyamatos kapcsolatban maradunk a sofőrrel az eredmény kiértékeléséhez.
Típus: Ikarus-256
gyártási év: 1986
motor: Rába D.10 10350 cc
futott Km: 1.700.052 km
fogyasztása 30-31 L/100km.
Korához képest szép állapotú, karbantartott, de a motor már nem a régi, elég beteges.
Fűstől, erőtlen és egyenetlen járású. 1000 km alatt megeszik 2,5-3 liter olajat.
A kezelés:
Orvosságként Xado kombinált kezelést választottunk. XADO 1Stage Maximum revitalizálót a motorba és XADO EX120 revitalizáló gélt az üzemanyagrendszerbe. 2-2 darabot tettünk bele és vártuk az eredményt!
A busz napi 400-450 km-t tesz meg vidéken. 2 nap után beszéltünk először a sofőrrel. Lelkesen újságolta, hogy alapjáraton megemelkedett az olajnyomása 0,5 barral, fordulatszámon pedig 1 barral, és induláskor már nem villog az olajnyomás lámpája. Egyenletesebben jár a motor és jobban húz. A következő beszélgetés két nap múlva volt, amikor is közölte, hogy első fordulásra indul a motor és a mi nagyon lényeges, még nem kellett olajat tölteni bele! A fordulatszám alapjáraton 550-ről 650-re emelkedett.
Azóta már megtett 12600 km-t és az alapjárat maradt illetve az olajnyomás is. Az olajfogyasztás lecsökkent 0,7-0,8 liter/1000km-el. És a fogyasztása 2-2,5 literrel kevesebb mint a kezelés előtt.
Ismét olyan, mint új korában. Sőt ha lehet még jobb és gazdaságosabb az üzemeltetése.
Azóta a sofőr már elvégezte a kezelést a személygépkocsiján is.