Recseg a féltengelycsukló
Az elfordított kerékkel történő gyors elinduláskor vagy akár adott sebességgel egyenesen történő haladáskor jelentkező recsegés a féltengelycsukló kopásának egyértelmű jelei.
Ennek okai lehetnek:
- Természetes kopás
- A féltengelycsukló porvédő sapkájának sérülése
- Agresszív vezetési stílus (gyors elindulás megcsúszással, teljesen eltekert kormányállás mellett; nagy sebességű kanyarvétel kis fordulási sugáron)
A szervizek autószerelői szinte azonnal meghozzák a kellemetlen ítéletet: ki kell cserélni a féltengelycsuklót.
Javaslatok:
Ha a féltengelycsukló recsegése csak nemrégiben kezdődött el és csak teljesen eltekert kormányállásnál vagy extrém üzemmódoknál fordul elő, akkor nem szükséges új féltengelycsuklót vásárolni. A kardán ilyen jellegű elhasználódása javítható speciális zsír segítségével — XADO Javítózsír Revitalizant®-tal. Ennek a zsírnak az alkalmazásával a féltengelycsukló javítható és képes lesz üzemelni a jármű teljes élettartama alatt.
A zsír alkalmazásához feltétlenül szét kell szedni a kardánt, ügyelve az alkatrészek összekapcsolódására. Tisztítsa meg az alkatrészeket a régi zsírtól és öblítse le őket. Ajánlatos speciális tisztítószert (pl: XADO Universal ipari öblítő) alkalmazni.
Győződjön meg róla, hogy az alkatrészeken nincsenek jelentős sérülések (szilánkok, 0,1 mm-nél mélyebb repedések, vágások), majd szerelje össze őket.
Töltse meg a féltengelycsuklót XADO javítózsírral, majd szerelje be. A recsegésnek teljesen meg kell szűnnie 2500-3000 km megtétele után.
A XADO javítózsír alkalmazását követő 17-20 ezer km megtétele után vegye le a sapkát, távolítsa el a régi zsírt és tisztítsa ki a XADO javítózsír alkalmazásával belsejét. Töltse fel XADO féltengelycsukló zsírral a hátralévő élettartamra. Szerelje be a féltengelycsuklót és rögzítse a sapkát.
Hasznos tanács
A féltengelycsukló hosszabb élettartamáért ajánlatos betartani az alábbi három szabályt:
- Nem ajánlatos hirtelen elindulni, mert ilyenkor a forgatónyomaték sokkal nagyobb, mint menet közben, és a nagy terhelésektől a féltengelycsukló sokkal hamarabb meghibásodik.
- Nem ajánlatos teljesen elfordított kormány mellett kipörgetni a kereket. Ha a féltengely-csukló nagy szöget zár be a tengellyel, a féltengelycsukló alkatrészeit extrém terhelés éri, ezáltal sokkal gyorsabban elhasználódik.
- Ajánlatos rendszeres időközönként ellenőrizni a féltengelycsukló porvédő sapkáinak állapotát: A féltengelycsukló alkatrészei hamar elhasználódnak, ha homok, por vagy egyéb szennyeződés éri őket.