15000 Ft felett ingyenes kiszállítás Foxpost csomagautomatákba regisztrált vevőknek!

Xado logo

Kérdése van? +36-20/915-3449

Kategóriák
Xado logo

Kérdése van? +36-20/915-3449

  • Kategóriák
    • MOTOROLAJOK
    • VÁLTÓOLAJOK
    • REVITALIZÁLÓK
    • ZSÍROK
    • TISZTÍTÓK
    • ADALÉKOK
    • EGYÉB TERMÉKEK
    • ALKALMAZÁS SZERINT
  • Blog
    • Hűtőrendszer
    • Üzemanyagrendszer
    • Váltó
    • Szervó
    • Motor
    • Légkondicionáló
    • Alváz
    • Külső és belső hiba
    • Egyéb blogbejegyzés
  • A revitalizáció folyamata
  • A XADO TECHNOLÓGIA
  • GYIK
  • Viszonteladóknak
  • RedBoost termékek
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Zaj hallatszik a motorból

Zaj hallatszik a motorból

Kopogás és zaj hallható a kapcsolódó motoralkatrészek kopása miatt. A motor felső részében keletkező kattogást és kopogást a szelepvezérlő működése okozhatja, és arra utal, hogy megnőttek a hézagok a szelepvezérlőnél – valószínűleg a bütyköstengely bütykeinek kopása miatt – vagy meg...

Lehetséges okok / Javaslatok

  1.  Kopogás és zaj hallható a kapcsolódó motoralkatrészek kopása miatt. A motor felső részében keletkező kattogást és kopogást a szelepvezérlő működése okozhatja, és arra utal, hogy megnőttek a hézagok a szelepvezérlőnél –  valószínűleg a bütyköstengely bütykeinek kopása miatt –  vagy megnőttek a szelepszárak hézagai.
  • Cserélje ki a hibás alkatrészeket és/vagy állítsa be a szelepsort
  1. Folyamatos csattogó hang jellemzi a hidrotőkéknek az olajvezetékek szennyeződése, eresztő visszacsapó szelep és/vagy kopás (megnőtt a dugattyúpár hézaga) miatti meghibásodását. A zajok abbamaradnak, ha a működő motor felmelegedett, de ha meghibásodtak a hidrotőkék, akkor a kopogó hang tovább hallatszik. Ezért szükséges először alaposan átmosni a szerkezetet. Segít megállapítani a kopogó hang forrását: ha a szennyeződés okozta, akkor a kopogás abbamarad az olajvezetékek és a szelepülék megtisztítása után. Ha elhasználódtak a hidrotőkék, akkor a kopogás megszüntethető az olaj viszkozitásának növelésével vagy kicserélésével sűrűbb olajra. A viszkózusabb olaj betömi a hézagokat. A hidrotőkéket kritikus kopás esetén ki kell cserélni.
  • A hidrotőkék olajvezetékeinek tisztítása: A Vita Flush olajrendszer-tisztítót a motorolajhoz kell hozzáadni (200-1000 km).
  • A viszkozitás növelése: Atomex Complex olajkezelő – füstgátló olajkezelő Revitalizant®-tal.
  • Nagyobb magas hőmérsékleti viszkozitású olaj használata. Például a SAE 5W-40 olaj cseréje SAE 5W-50 olajra.​

Megjegyzés: A tapasztalatok azt mutatják, hogy motorhoz való Verylube Metal conditioner TURBO alkalmazásával jelentős mértékben csökkenthető a hidrotőkék kopogása.

  1. A benzinmotorok bizonyos üzemmódjaiban (pl. megnövekedett terhelés esetén) tapasztalható fémes csörgést a kopogás okozza, amely akkor fordul elő, ha
  • a motorvezérlő rendszer nem működik megfelelően (korai/késői gyújtás, hiányzó jel az injektor nyitásához vagy a gyújtógyertya tekercséhez, stb.)

Ezen esetben állítsa be és javítsa ki a motorvezérlő rendszer hibáit, cserélje ki a meghibásodott alkatrészeket.

  • rossz a használt benzin minősége

A rossz minőségű üzemanyag következményeinek kiküszöbölhetők és az üzemanyag tulajdonságai javíthatók, ha az alábbi termékek közül adagol az üzemanyaghoz:

  • Atomex F8 Complex Formula (Benzin) a motor megóvásához a rossz minőségű üzemanyag használatának következményeitől

  • Verylube Petrol Euro+ – adalék az üzemanyag tulajdonságainak javításához

Kevés az adagolt üzemanyag az injektorok meghibásodása vagy elszennyeződése miatt

Az injektorok az alábbi szerek egyikének üzemanyagba történő adagolásával tisztíthatók meg:

  • MaxiFlush üzemanyagrendszer-tisztító (benzinmotorhoz) – összetett, magas hatékonyságú termék benzinmotorok üzemanyagrendszerének szakszerű tisztításához

  • Atomеx MultiCleaner (Benzin) magas hatásfokú üzemanyagrendszer-tisztító

  • VERYLUBE Injektor- és karburátortisztító (benzinmotorhoz)

  1. A korai gyújtás kopogást okoz (a keverék begyullad a motor forró részein a szelepeken, dugattyúkon és az égéstér felületén lerakódó nagy mennyiségű szén miatt)

A jelentős szénlerakódások eltávolításához ajánlatos VERYLUBE Anticarbon dekarbonizáló motortisztítót használni. A benzin- és dízelmotorok beragadt dugattyúgyűrűinek dekarbonizálására szolgáló, gyors felhasználású termékeket közvetlenül a motor hengerébe kell bejuttatni. A motor dekarbonizálása után ki kell cserélni az olajat.

  1. A motor középső és alsó részén a forgattyús tengely fordulatával szinkronban hallható zajok (tompa kopogás, fémes, csörgő, ismétlődő zaj) a fő-/tengelycsapágyak kopására és az olajnyomás csökkenésére utalnak. Ha kopognak a fő- és tengelycsapágyak, akkor tilos üzemeltetni a motort. Ha a közelmúltban csökkent le a kenőrendszer nyomása és jelentek meg a zajok, akkor meg lehet próbálni növelni az olajnyomást az olaj viszkozitásának növelésével vagy sűrűbb olajra történő cseréjével. Ez csupán ideiglenes megoldás, hogy a jármű saját erejéből jusson el egy parkolóhelyre vagy szervizbe (kevesebb, mint 100 km). A sűrűbb olaj betömi a hézagokat és növeli a nyomást.
  • A viszkozitás növelése: Atomex Complex olajkezelő.
  • Nagyobb magas hőmérsékleti viszkozitású olaj használata. Például a SAE 5W-40 olaj cseréje SAE 5W-50 olajra.
Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Forex Kft.
  • 1033 Budapest, Kiscsikós köz 6-10
  • +36-20/915-3449
  • xado@xado.hu
  • facebook

  • instagram

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

ÉRTESÜLJÖN ELSŐKÉNT
AKCIÓINKRÓL, ÚJDONSÁGAINKRÓL!

Kérje a Xado hírlevelet, és értesüljön elsőként aktuális akcióinkról, legújabb termékeinkről, valamint az iparág újdonságairól!

Feliratkozás
Árukereső.hu Árukereső.hu
A kényelmes és biztonságos online fizetést a Barion Payment Zrt. biztosítja, MNB engedély száma: H-EN-I-1064/2013. Bankkártya adatai áruházunkhoz nem jutnak el.
  • MOTOROLAJOK
  • VÁLTÓOLAJOK
  • REVITALIZÁLÓK
  • ZSÍROK
  • TISZTÍTÓK
  • ADALÉKOK
  • EGYÉB TERMÉKEK
  • ALKALMAZÁS SZERINT
  • Blog
    Blog
    • Hűtőrendszer
    • Üzemanyagrendszer
    • Váltó
    • Szervó
    • Motor
    • Légkondicionáló
    • Alváz
    • Külső és belső hiba
    • Egyéb blogbejegyzés
  • A revitalizáció folyamata
  • A XADO TECHNOLÓGIA
  • GYIK
  • Viszonteladóknak
  • RedBoost termékek
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.